Quote

Διάλεξε τις συνήθειές σου

Οι συνήθειες είναι σαν κλωστές. Κάθε μέρα απλώνουμε μία και μετά από καιρό γίνονται σκοινί και δεν μπορύμε να τις κόψουμε. Ολες οι συνήθειες μαθαίνονται με εξάσκηση και επανάληψη. Δεν γεννιόμαστε με συνήθειες, τις μαθαίνουμε και τις ενσωματώνουμε στη ζωή μας καθώς μεγαλώνουμε. Μπορείς να μάθεις και να αποκτήσεις οποιαδήποτε συνήθεια θεωρείς χρήσιμη και επιθυμητή. Οι καλές συνήθεις είναι δύσκολο να διαμορφωθούν και διευκολύνουν  την ζωή μας. Οι κακές συνήθειες είναι εύκολο να διαμορφωθούν και δυσκολεύουν τη ζωή μας. Κάποιος όμως που μεγάλωσε με αρνητικές κακές συνήθειες δεν είναι καταδικασμένος να τις κουβαλάει πάντα πάνω του. Δεν είμαστε οι συνήθειές μας.

Ο Αριστοτέλης είπε ότι ο καθένας μπορεί να αλλάξει τις συνήθειές του και έτσι να αλλάξει τον χαρακτήρα του. Ο καθένας μπορεί να προσθέσει αρετές στην προσωπικότητά του αν πειθαρχήσει και για ένα χρονικό διάστημα κάνει ότι κάνει σαν να είχε ήδη την αρετή ή συνήθεια μέσα του. Μπορεί στην αρχή να είναι κάπως άβολο αλλά με επιμονή και επανάληψη η αρετή θα φυτευτεί στην ιδιοσυγκρασία του ατόμου. Από εκεί και πέρα θα συμβαίνει αυτόματα χωρίς προσπάθεια. Η νέα καλή συνήθεια θα έχει γίνει μέρος του χαρακτήρα. Ένας από τους στόχους της ζωής σου πρέπει να είναι η διαμόρφωση των συνηθειών που οδηγούν στην υγεία, την ευτυχία και την επιτυχία.

Αν για παράδειγμα κάποιος θέλει να ενσωματώσει στον χαρακτήρα του την συνήθεια της υγιεινής διατροφής θα πρέπει στην αρχή να επιβληθεί στον εαυτό του και με αυτοπειθαρχία να συμπεριφερθεί σαν να είχε ήδη την καλή συνήθεια αυτή. Να τρώει έξυπνα, με πολλά  φρούτα, λαχανικά και προϊόντα ολικής και να δείχνει πως τα απολαμβάνει ακόμα και αν στην αρχή δε συμβαίνει κάτι τέτοιο.

Αν εφαρμόσεις τα επόμενα 7 ΒΗΜΑΤΑ μπορείς να βάλεις στη ζωή σου οποιαδήποτε καλή συνήθεια θεωρείς χρήσιμη, όπως για παράδειγμα να τρως υγιεινά, να γυμνάζεσαι καθημερινά και να ξεκουράζεσαι αρκετά.

1. Αποφάσισε. Δώσε την υπόσχεση στον εαυτό σου ότι θα κάνεις αυτό που λες. Κάνε κάτι που να υποδηλώνει αυτήν την απόφαση. Πήγαινε στην κουζίνα και πέταξε ότι ανθυγιεινά σνακ έχεις. Φτιάξε μία λίστα με τα τρόφιμα που θα αγοράσεις. Δημιούργησε το εβδομαδιαίο διαιτολόγιο σου. Αποφάσισε και κάντο!

2. Μην κάνεις υποχωρήσεις. Μην βρεις δικαιολογίες για να μην βάλεις σε εφαρμογή την συνήθεια. Εκείνη ακριβώς την στιγμή που το μυαλό παίζει περίεργα παιχνίδια, δείξε αποφασιστικότητα και κάνε αυτό που ξέρεις ότι οφείλεις να κάνεις για να είσαι ευτυχισμένος!  Όταν περάσεις έξω από το ζαχαροπλαστείο, μην καν κοιτάξεις την βιτρίνα. Δείξε υπομονή και δύναμη.

3. Πες το σε άλλους. Αυτό θα σε βοηθήσει να γίνεις πιο πειθαρχημένος. Τον εαυτό μας πολλές φορές δεν μας νοιάζει αν θα απογοητεύσουμε αλλά αν ξέρουμε ότι άλλοι περιμένουν από εμάς κάτι, τότε έχουμε περισσότερες πιθανότητες να το κάνουμε. Θέλουμε να μας σέβονται οι άλλοι και για να μας σεβαστούν πρέπει να κάνουμε αυτά που λέμε.

4. Οραματίσου τον εαυτό σου να το κάνει και πως θα νιώθει όταν θα έχει πλέον διαμορφώσει αυτήν την συνήθεια. Δες μία ξεκάθαρη εικόνα του νέου σου εαυτού με αυτήν την συνήθεια. Οραματίσου για παράδειγμα τον εαυτό σου να απολαμβάνει ένα υγιεινό γεύμα με πολλές σαλάτες ή φαντάσου πως τρως ένα μήλο για δεκατιανό.

5. Πες το στον εαυτό σου. Βρες μια φράση που το δηλώνει και λεγε το συνεχώς από μέσα σου και από έξω σου όταν είσαι μόνος. Για παράδειγμα λέγε «Τρώω σωστά, κινούμαι τακτικά, ξεκουράζομαι αρκετά»

6. Επιμονή. Κάνε υπομονή και επανέλαβε με αποφασιστικότητα την συνήθεια μέχρι να γίνει μέρος της προσωπικότητάς σου. Μην τα παρατάς και μην αποθαρρύνεσαι.

7. Επιβράβευση. Επιβράβευσε τον εαυτό σου όταν διαμορφώσει την νέα συνήθεια. Κάνε ένα δώρο στον εαυτό σου ή απλά βάλε μουσική και πανηγύρισε το σαν μικρό παιδί.

Εμείς διαμορφώνουμε τις συνήθειές μας και μετά οι συνήθειες διαμορφώνουν εμάς.

Για να σταματήσουμε, να αλλάξουμε ή να διαμορφώσουμε κάποια συνήθεια πρέπει πρώτα να την αναγνωρίσουμε. Για να αναγνωρίσουμε κάποια συνήθεια πρέπει να είμαστε περίεργοι και να κοιτάξουμε τον εαυτό μας με το μάτι ενός τρίτου. Η περιέργεια γεννάει την γνώση. Αυτή η γνώση μπαίνει στην δράση και γίνεται πράξη. Η πράξη με επανάληψη γίνεται συνήθεια. Οι συνήθειες διαμορφώνουν τον χαρακτήρα μας και ο χαρακτήρας μας, δηλαδή το ποιος είμαστε, διαμορφώνει το μέλλον και το πεπρωμένο μας.



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*