Quote

Τα 3 θεμέλια: Πρακτικές συμβουλές για ευεξία, ζωτικότητα και υγεία

Πολλοί ρωτάνε την χρονολογική μου ηλικία και με κοιτάνε περίεργα όταν τους λέω ότι είμαι 30. Θέλουν να μάθουν τι τρώω νομίζοντας ότι έχω ανακαλύψει κάποιο μαγικό ελιξίριο νεότητας! Αν και τα πράγματα είναι απλά, δυστυχώς δεν είναι όσο απλά θα θέλαμε να είναι!

Το φαγητό μας δίνει ενέργεια, προσφέρει απόλαυση και είναι θεμέλιο της σωστής λειτουργίας του οργανισμού αλλά όχι από μόνο του. Η φυσιολογία μας, δηλαδή ο τρόπος λειτουργίας του οργανισμού μας, καθώς και η διάθεση μας επηρεάζονται και από άλλα 2 πράγματα: Την κίνηση και την ξεκούραση, οι οποίες μαζί με τη διατροφή σχηματίζουν το ισόπλευρο «τρίγωνο της πράξης». Το σώμα μας είναι μία μηχανή, σαν αυτοκίνητο. Πρέπει να το «ταΐζουμε» με καλά καύσιμα, να το κινούμε αρκετά για να μην σκουριάσει και να το ξεκουράζουμε όσο χρειάζεται για να λειτουργεί σωστά και να μην «κλατάρει».

Βασισμένος σε αυτά τα 3 θεμέλια και μέσα από την 10χρονη μελέτη μου σε θέματα διατροφής, ευεξίας και υγείας μάζεψα τα πιο σημαντικά πράγματα που θεωρώ ότι καθορίζουν την φυσική μας κατάσταση και ζωτικότητα. Βλέποντας την αποτελεσματικότητά τους σε μένα αλλά και σε εκατοντάδες άλλους ανθρώπους με τους οποίους έχω δουλέψει σε προσωπικό επίπεδο είμαι σίγουρος ότι όταν τα βάλεις στην καθημερινότητα σου και τα κάνεις συνήθεια θα νιώσεις τη διαφορά και θα δεις κυριολεκτικά τη ζωή με άλλο μάτι.  

1. ΔΙΑΤΡΟΦΗ
Τρως «έξυπνα» σύμφωνα με τις προσωπικές διατροφικές σου ανάγκες. Επιλέγεις φαγητό αληθινό, απλό, λίγο και καλό, αποφεύγοντας επεξεργασμένες τροφές, «κενές» θερμίδες και πράγματα που δεν ταιριάζουν στο στομάχι και το σώμα σου. Αναλαμβάνεις την ευθύνη για τον έλεγχο της διατροφής σου αυξάνοντας τη διατροφική σου ευφυΐα, μαγειρεύοντας στο σπίτι και κάνοντας έξυπνες επιλογές όταν ψωνίζεις ή τρως έξω. Πίνεις άφθονο νερό και τρως σημαντικές ποσότητες ωμών φρούτων και λαχανικών, υγιεινά λιπαρά και σύνθετους υδατάνθρακες. Αγαπάς αυτό που τρως και τρως αργά, ξεκούραστα και ελαφρά. Μερικές φορές νηστεύεις για να ξεκουράζεις το πεπτικό σου σύστημα και να μην αναγκάζεις στο σώμα σου να κάνει συνεχώς χωνευτικές «υπερωρίες» με βαριά φαγητά.

2. ΚΙΝΗΣΗ
Η καθημερινή γυμναστική δεν είναι μία αγγαρεία που “πρέπει”, σώνει και καλά, να κάνουμε, αλλά μια ευεργετική και ευχάριστη διαδικασία που μας γεμίζει ενέργεια και ζωντάνια. Λίγη κίνηση με τέντωμα του κορμιού, πηδηματάκια, χορό ή περπάτημα είναι ο πιο απλός και αποτελεσματικός τρόπος για να αλλάξει κανείς αμέσως τη διάθεση του και να νοιώσει καλύτερα. Όπως και το φαγητό, έτσι και η γυμναστική θέλει ισορροπία, μέτρο και ποικιλία: Γυμνάζεσαι με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους που εναλλάσσεις διαρκώς. Κινείσαι όσο περισσότερο μπορείς στην καθημερινή σου ζωή. Περπατάς 30 λεπτά τη μέρα, χρησιμοποιείς τις σκάλες και δίνεις χρόνο στο αγαπημένο σου χόμπι ή άθλημα,. Χορεύεις και χοροπηδάς οποιαδήποτε στιγμή σαν να μην σε βλέπει κανείς!

3. ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ
Το σώμα, αλλά και το μυαλό, χρειάζονται όχι μόνο σωστή διατροφή και άσκηση, αλλά και ξεκούραση, δηλαδή χρόνο για να χαλαρώσουν και να «γεμίζουν τις μπαταρίες» τους.  Ο ύπνος, η χαλάρωση και η ανάπαυση είναι απαραίτητα συστατικά στη συνταγή της καλής υγείας, θέλουν όμως, κι αυτά, ισορροπία και μέτρο. Κοιμάσαι καλά το βράδυ, όσο χρειάζεσαι, ούτε λιγότερο ούτε περισσότερο. Τρως το βραδινό σου 3,  τουλάχιστον, ώρες πριν κοιμηθείς και έτσι πηγαίνεις στο κρεβάτι με άδειο στομάχι, κάτι που σε βοηθάει να κοιμηθείς καλύτερα. Ελέγχεις την αναπνοή σου αναπνέοντας αργά και σταθερά. Η σωστή αναπνοή εξασφαλίζει το οξυγόνο που χρειάζεσαι και είναι ο πιο άμεσος τρόπος καταπολέμησης του άγχους. Όταν νιώθεις κούραση βρίσκεις τρόπους για να χαλαρώνεις, να ξεκουράζεσαι και να «αδειάζεις» το μυαλό σου. Για παράδειγμα, μετράς από το 1 μέχρι το 100 ψιθυριστά, χωρίς να σκέφτεσαι τίποτα άλλο παρά μόνο τους αριθμούς… Όταν κάνεις διακοπές, κάνεις «αληθινές διακοπές»: Ξεκούραστες και ευχάριστες, γεμάτες δραστηριότητες που ξεκουράζουν κυρίως το μυαλό.

Και όλα αυτά τα κάνεις με χαμόγελο και ενθουσιασμό, γιατί? «Το σημαντικότερο υλικό σε κάθε συνταγή είναι η καλή μας διάθεση!»



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print