Quote

Φρόντισε το σώμα σου, αντιμετώπισε την κρίση!

Αυτή την δύσκολη για όλους περίοδο που υπάρχει ένας γενικός αρνητισμός γύρω μας είναι ακόμα πιο σημαντικό να προσέξουμε στην διατροφή μας και να νοιαστούμε για την  καλή μας φυσική κατάσταση. Για να αντιμετωπίσουμε κάθε είδους δυσκολία (συναισθηματική, επαγγελματική, οικονομική κλπ) και να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις των καιρών, πρέπει να είμαστε σωματικά δυνατοί και υγιείς. Σε μία περίοδο όμως που οι πιέσεις αυξάνονται υπάρχει ο κίνδυνος κάποιοι να το ρίξουν στο φαγητό και να χάσουν κάθε όρεξη για σωματική δραστηριότητα. Αυτό όμως που πρέπει να κάνουμε είναι ακριβώς το αντίθετο. Αυτή η κρίση είναι μία ευκαιρία για όλους μας να γίνουμε πιο δυνατοί βάζοντας καλές συνήθειες στη ζωή μας. Όχι μόνο επειδή το θεωρούμε χρήσιμο αλλά επειδή πλέον δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς. Αν θέλουμε να τα βγάλουμε πέρα και να ξεπεράσουμε τις προκλήσεις των καιρών οφείλουμε να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στους παρακάτω τρεις τομείς που αποκαλώ τα θεμέλια της υγείας και της ευεξίας.

Γυμναστική και κίνηση. Η άσκηση είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να βάλεις στη ζωή σου αυτή την εποχή. Η ευφορία και η σωματική ευεξία που σου προφέρει θα αποδειχθούν καθοριστικά. Αν επενδύσεις έστω και 3 ώρες την εβδομάδα σε γυμναστική, τα οφέλη που θα αποκομίσεις τις υπόλοιπες 165 ώρες σε διάθεση, παραγωγικότητα και ποιότητα του ύπνου σου θα σε εντυπωσιάσουν. Βάλε το αγαπημένο σου σπορ στο πρόγραμμα και άρπαξε κάθε ευκαιρία για να κουνηθείς. Τα βάρη είναι μία μορφή γυμναστικής που σε κάνει και ψυχολογικά να νιώθεις μία εσωτερική δύναμη αλλά δεν χρειάζεται να πας στο γυμναστήριο αν δε θες να ξοδευτείς. Περπάτα όσο πιο πολύ μπορείς, κάνε στο σπίτι κάμψεις, χρησιμοποίησε τις σκάλες, κάνε συχνά μονόλεπτα διαλείμματα γυμναστικής, όταν πας στη θάλασσα κολύμπα πολύ! Η καλύτερη πρόταση που έχω να κάνω είναι η εξής: Κάθε πρωί για δέκα λεπτά βάζε την αγαπημένη σου χαρούμενη μουσική και χόρευε σαν να μη σε βλέπει κανείς!

Σοφή διατροφή. Η βιοχημεία του οργανισμού σου που επηρεάζει τη διάθεση και την ικανότητά σου να αντιμετωπίζεις με επιτυχία τις προκλήσεις, εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό από τα καύσιμα που βάζεις στο σώμα σου. Μαγείρευε στο σπίτι και ακολούθησε τις αρχές τις μαγειρικής οικονομίας για να τρως νόστιμα, υγιεινά και οικονομικά. Δώσε βάρος στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα, ψωνίζοντας έξυπνα και προσεκτικά. Επέλεξε φυσικές, ανεπεξέργαστες τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά. Απόφυγε τις «κενές θερμίδες» και κόψε τις έτοιμες και «πλαστικές» τροφές, με πολύ ζάχαρη, αλάτι και υδρογωνομένα λιπαρά, που δεν χωνεύονται εύκολα και προκαλούν δυσφορία. Πίνε πολύ νερό και ελάττωσε τον καφέ, το αλκοόλ και τα αναψυκτικά. Βάσισε τη διατροφή σου σε σύνθετους υδατάνθρακες, δημητριακά ολικής, όσπρια, εποχικά φρουτολαχανικά, και καλές πηγές πρωτεΐνης όπως ψάρια, ελαφρύ γιαούρτι και άπαχο κρέας. Τρώγε μικρά γεύματα και την υπερβολική ποσότητα που σε βγάζει νοκ-αουτ. Τρώγε σε τραπέζι αργά, λιτά, και ξεκούραστα, απολαμβάνοντας την κάθε μπουκιά.

Ξεκούραση και χαλάρωση. Το σώμα και το μυαλό χρειάζονται ξεκούραση για να λειτουργούν σωστά.  Αν σου λείπει ύπνος, σε καταβάλει το στρες και είσαι συνεχώς σε κατάσταση πίεσης, δεν έχεις τη δυνατότητα να αντιμετωπίσεις καμία δυσκολία. Μάθε να χαλαρώνεις κατά τη διάρκεια της ημέρας με τεχνικές όπως ασκήσεις αναπνοής και διαλογισμό. Κάνε συχνά διαλλείματα που σου καθαρίζουν το μυαλό και απόφυγε καταστάσεις όπως αχρείαστα ξενύχτια που σε φέρνουν στα όρια σου. Κοιμήσου αρκετά και κάνε ότι περνάει από το χέρι σου για να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου. Τρώγε νωρίς βραδινό και κοιμήσου με άδειο στομάχι. Κοιμήσου πριν τις 12, σε απόλυτο σκοτάδι και απόφυγε την τηλεόραση στο κρεβάτι.

Κάνοντας μικρές αλλαγές και ενσωματώνοντας τις παραπάνω καλές συνήθειες στη ζωή μας, γινόμαστε πιο δυνατοί σε σωματικό αλλά και ψυχολογικό επίπεδο. Με σοφή διατροφή, καθημερινή γυμναστική και αρκετή ξεκούραση το σώμα μας είναι σε θέση να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά κάθε πρόκληση. Διάλεξε μία συμβουλή από κάθε τομέα και βάλτη σήμερα στη ζωή σου!



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*