Quote

Τα μυστικά του αβγού

Την Μ. Πέμπτη, κάθε σπίτι γεμίζει βαμμένα αβγά. Κατακόκκινα αβγά, που γεμίζουν καλαθάκια και πιατέλες και στολίζουν τα τραπέζια μας, περιμένοντας το βράδυ της Ανάστασης και την Κυριακή του Πάσχα. Πόσα ξέρουμε όμως γι΄αυτά; Πως αναγνωρίζουμε αν τα αβγά που αγοράσαμε είναι φρέσκα; Πόσο καιρό διατηρούνται στο ψυγείο; Και αν μας ξεμείνουν κόκκινα αυγά, πόσα μπορούμε να τρώμε την μέρα; Οι απαντήσεις βρίσκονται καλά κλεισμένες μέσα στο τσόφλι αλλά μπορούμε να τις αποκρυπτογραφήσουμε!
ΑΒΓΑ

Συντήρηση

Όταν αγοράσεις τα αβγά για βάψιμο, φρόντισε να μην τα αφήσεις πολύ ώρα σε θερμοκρασία δωματίου, γιατί αλλοιώνονται γρήγορα. Τοποθέτησε τα σε ένα αρκετά κρύο σημείο του ψυγείου και όχι στην πόρτα, όπως συνηθίζεται. Επίσης, ο σωστός τρόπος συντήρησης είναι με την μύτη προς τα κάτω! Αν τα αγοράσεις σε συσκευασίες, φρόντισε να αναποδογυρίσεις την συσκευασία πριν την βάλεις στο ψυγείο. Τα βραστά αβγά διατηρούνται στο ψυγείο 2-3 εβδομάδες ενώ τα φρέσκα αβγά περίπου ένα μήνα.

Έλεγχος φρεσκάδας

Μπορείς να ελέγξεις αν τα αβγά είναι φρέσκα πριν ή ακόμα και μετά το βράσιμο: Αν θέλεις να τα τηγανίσεις, σπάσε πρώτα τα αυγά σε ένα πιάτο και παρατήρησε τα. Τα φρέσκα αβγά διατηρούν σφιχτό και κυρτό το ασπράδι τους ενώ τα μπαγιάτικα αβγά έχουν νερουλό ασπράδι και ο κρόκος τους διασπάται.
Αν θέλεις να τα βράσεις, τσέκαρε πως συμπεριφέρονται όταν τα ρίξεις στην κατσαρόλα με αλατόνερο. Τα φρέσκα αβγά ξαπλώνουν οριζοντίως στον πάτο, τα αβγά ενός μήνα κάθονται κάθετα στον πάτο ενώ τα μπαγιάτικα επιπλέουν στην επιφάνεια του νερού. Ό, τι είναι στον πάτο τρώγεται. Τα υπόλοιπα καλά θα κάνεις
να τα πετάξεις.
Αν επιλέξεις ένα βαμμένο αβγό στο πασχαλιάτικο τραπέζι, μπορείς να δεις πόσο φρέσκο είναι κοιτώντας την μικρή λακουβίτσα στην βάση του. Όσο πιο μικρή είναι, τόσο πιο φρέσκο είναι το αβγό.

Κατανάλωση

Αν περάσει το Πάσχα και έχεις ξεμείνει με 2 ντουζίνες κόκκινα αβγά, βάλτα στο ψυγείο και κατανάλωνε τα με μέτρο. Το αβγό είναι μια εξαιρετική και φτηνή πηγή πρωτεΐνης. Αν φας 2 αβγά προσλαμβάνεις την ίδια πρωτεΐνη που θα έπαιρνες από 100 περίπου γρ. κρέας! Μπορείς να τρως μέχρι ένα αβγό κάθε μέρα, άφοβα, χωρίς να έχεις πρόβλημα με την χοληστερίνη σου. Μπορείς αν θες να τρως τα ασπράδια απο 2-3 αβγά και ολόκληρο με τον κρόκο μόνο ένα κάθε μέρα. Μην σνομπάρεις όμως τελείως τον κρόκο. Έχει και αυτός πολλά πολύτιμα θρεπτικά συστατικά!



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*