Quote

10 απλές Συμβουλές Υγείας

ΥΓΕΙΑΥγεία δεν σημαίνει απουσία ασθένειας. Είναι η κατάσταση κατά την οποία το σώμα μας λειτουργεί στην εντέλεια!

Δεν είμαι γιατρός αλλά λίγο πολύ γνωρίζω τι πρέπει να κάνω για να έχω καλή υγεία και το σώμα μου να λειτουργεί σωστά. Νομίζω ότι αυτό συμβαίνει με τους περισσότερους από μας. Έτσι δεν είναι; Όλοι ξέρουμε περίπου πρέπει να κάνουμε για να έχουμε υγεία! Ακολουθεί αυτό που, προσωπικά, θεωρώ ως βασικό Δεκάλογο της Υγείας. Μπορεί να συμφωνήσετε ή να διαφωνήσετε! Η αλήθεια όμως είναι ότι αναρίθμητες έρευνες και χιλιάδες ειδικοί σε όλο τον κόσμο συμπεριλαμβάνουν τους παρακάτω κανόνες στις δικές τους υποδείξεις.

1. Τρώγε έξυπνα.

Αυτό σημαίνει να προσέχεις το τι τρως και το πώς τρως. Είναι πολύ σημαντικό να τρως «αληθινά φαγητά», με ποικιλία, ισορροπία και μέτρο: σύνθετους υδατάνθρακες από σιτηρά ολικής αλέσεως, όσπρια, φρούτα και λαχανικά εποχής, καρπούς, καλής ποιότητας κρέατα με μέτρο και αρκετό ψάρι. Να τρως αβγά και γαλακτοκομικά από ζώα άριστης εκτροφής και να φροντίζει το σώμα σου να παίρνει ότι χρειάζεται, σε μακροθρεπτικό αλλά και σε μικροθρεπτικό επίπεδο. Να έχεις δηλαδή την απαραίτητη ενέργεια σε θερμίδες αλλά παράλληλα να έχεις και τις απαραίτητες βιταμίνες, αντιοξειδωτικά και αλλά σημαντικά ιχνοστοιχεία. Ο τρόπος που τρως είναι εξίσου σημαντικός: εδώ ισχύει το τρίπτυχο ήρεμα, λιτά, ξεκούραστα.

2. Κινήσου.

Να κάνεις κάποια μορφή γυμναστικής ή να κινείσαι τακτικά. Η κινητική σου δραστηριότητα είναι καλό να περιλαμβάνει ήπια αεροβική γυμναστική με περπάτημα, κολύμπι, ποδήλατο και ελαφρύ τρέξιμο. Πρέπει όμως να περιλαμβάνει και ασκήσεις δύναμης, που σε βοηθάνε να διατηρήσεις ή να αυξήσεις τη δύναμή σου και τη μυϊκή σου μάζα. Είναι σημαντικό να έχεις δυνατούς μύες, ανεξάρτητα από τον όγκο τους. Καλές ασκήσεις δύναμης είναι αυτές που κάνεις χρησιμοποιώντας το βάρος του σώματός σου (π.χ. κάμψεις). Τέλος μην ξεχνάς ασκήσεις ευλυγισίας με ανοίγματα και τεντώματα. Σε βοηθάνε να διατηρήσεις τον σκελετό σου σε καλή κατάσταση και να μην έχεις προβλήματα κακής εργονομίας, όπως πόνους στη μέση.

3. Να ξεκουράζεσαι αρκετά.

Ο ύπνος είναι απαραίτητο συστατικό της καλής υγείας. Όταν κοιμάσαι το σώμα αναζωογονείται και αναπλάθεται. Είναι σημαντικό να μάθεις πως μπορείς να βελτιώσεις την ποιότητα του ύπνου σου έτσι ώστε να κοιμάσαι ίδιες ώρες αλλά να φορτίζεις ακόμα περισσότερο τις μπαταρίες σου. Ξεκούραση σημαίνει να μπορείς να χαλαρώνεις κατά τη διάρκεια της μέρας, να κάνεις αληθινά διαλλείματα που ξεκουράζουν σώμα και μυαλό. Αν όλη μέρα είσαι σε ένα γραφείο, η καλύτερη ξεκούραση είναι να πας έναν περίπατο.

4. Διώξε το άγχος.

Το άγχος μπορεί να είναι ένας από τους πιο σημαντικούς εχθρούς της υγείας, που δεν τον λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη μας όσο θα έπρεπε. Έχει αρνητικές συνέπειες στη βιοχημεία του σώματος, κάτι που επηρεάζει αρνητικά όλες τις οργανικές λειτουργίες. Το σημαντικό είναι να μάθεις να αντιμετωπίζεις κάθε πρόβλημα ως πρόκληση και να μετατρέπεις το άγχος από κακό σε καλό. Το καλό άγχος είναι παρακινητικό εργαλείο που σε βοηθάει να αντιμετωπίσεις με θετικότητα την καθημερινότητα. Το καλό άγχος είναι κάτι που σε βάζει σε δράση. Σημαίνει ότι κάτι για σένα είναι σημαντικό και ότι πρέπει να μπεις στη δράση για να το αντιμετωπίσεις! Βρες τρόπους να χαλαρώνεις και να αποφεύγεις το αρνητικό άγχος. Οι ασκήσεις χαλάρωσης με βαθιές αναπνοές λειτουργούν πολύ. Από εκεί και πέρα βρες κάθε ευκαιρία για να σκεφτείς θετικά και να γελάσεις! Το γέλιο κάνει καλό και διώχνει το άγχος!

5. Κάνε check up.

Είναι πολύ σημαντικό να ελέγχεις την υγεία σου, ό,τι κι αν σημαίνει για σένα αυτό. Όταν πας για γενικό προληπτικό check up, όταν ζυγίζεσαι, όταν μετράς την απόδοσή σου σε νοητικές και σωματικές εργασίες, όταν επισκέπτεσαι τον διατροφολόγο για επισκόπηση της διατροφής σου, όταν πας στον οδοντίατρο μία επίσκεψη ρουτίνας κάθε 6 μήνες, όταν ελέγχεις τη χοληστερίνη και τα μικροθρεπτικά συστατικά στο αίμα σου, καταγράφεις ουσιαστικά κάποιες μετρήσεις που έχουν άμεση σχέση με την υγεία σου. Με αυτό τον τρόπο μπορείς να τσεκάρεις έγκαιρα αν έχεις βγει από τα φυσιολογικά όρια, και στη συνέχεια να εφαρμόσεις κάποιο σχέδιο δράσης για να επιστρέψεις στο φυσιολογικό. Το πρώτο όμως και πιο σημαντικό είναι να ξέρεις ανά πάση στιγμή σε τι κατάσταση βρίσκεται το σώμα , γι΄αυτό είναι σημαντικό να κάνεις check up.

6. Φρόντισε να δουλεύεις σε υγιές περιβάλλον.

Στο περιβάλλον της δουλειάς αφιερώνεις αρκετό χρόνο από την ημέρα σου. Για αυτό πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ευεργετικό, προς όφελος δικό σου αλλά και του εργοδότη σου. Αυτό σημαίνει να έχει καθαρό αέρα, σωστό φωτισμό, καλή εργονομία, ηρεμία, καλή σχέση με τους συναδέλφους και θετική νοοτροπία. Η εργονομία της καρέκλας, του υπολογιστή σου ή γενικότερα του χώρου σου, παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία. Αν δουλεύεις από το σπίτι ως ανεξάρτητος επαγγελματίας, έχεις τον απόλυτο έλεγχο για να κάνεις το περιβάλλον εργασίας σου όσο το δυνατόν καλύτερο. Αν δουλεύεις κάπου αλλού, σκέψου τι αλλαγές θα ήταν καλές και κάνε προτάσεις στους υπευθύνους. Δεν έχεις τίποτα να χάσεις προτείνοντας! Εδώ που τα λέμε, αν εστιάσεις στο πως θα αυξηθεί η παραγωγικότητα όλου του προσωπικού με αυτές τις αλλαγές, τότε μπορεί αυτή η κίνηση να εκτιμηθεί επαγγελματικά από τον εργοδότη και να βοηθήσει θετικά την καριέρα σου!

7. Επέλεξε να κάνεις θετικές σχέσεις.

Οι άνθρωποι που μας περιβάλλουν και με τους οποίους περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την ψυχολογία και την υγεία μας. Οι θετικές σχέσεις όπου υπάρχει αμοιβαίος σεβασμός, αλληλεγγύη και αγάπη είναι από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για μία ευτυχισμένη ζωή γεμάτη υγεία. Οι άνθρωποι γύρω μας μπορεί να επηρεάσουν όλα τα παραπάνω. Αν κάνουμε παρέα με ανθρώπους που γυμνάζονται και τρώνε υγιεινά, είναι πάρα πολύ πιθανό να τρώμε και εμείς υγιεινά. Αυτό ισχύει σχεδόν για όλα τα πράγματα. Εκτός αυτού οι καλές οικογενειακές σχέσεις είναι σημαντικά εργαλεία καταπολέμησης του άγχους και της αρνητικής ενέργειας. Δείξε αγάπη στους ανθρώπους που αγαπάς και φρόντιζε συνεχώς να δημιουργείς μαγικές στιγμές όταν είσαι μαζί τους!

8. Φρόντισε να έχεις κάποια μορφή πίστης.

Δε θα αναφερθώ συγκεκριμένα σε θρησκεία. Ο καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει τα δικά του πιστεύω. Είναι όμως σημαντικό να έχεις κάτι στο οποίο πιστεύεις. Κάτι που σε κάνει να νιώθεις τη απεραντοσύνη που υπάρχει εκεί έξω και αυτή τη δύναμη που όλοι νιώθουμε αλλά δε μπορούμε να δούμε. Αυτή η πίστη βοηθάει όταν κάτι δεν πάει καλά. Όταν είσαι σε μία πολύ δύσκολη κατάσταση, η πνευματικότητα σου προσφέρει ελπίδα και εσωτερική αγάπη. Αυτά τα συναισθήματα είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι κάνουν καλό στην υγεία. Ψάξε για την ανώτερη δύναμη που σε εμπνέει και πίστεψε!

9. Πρόσεξε το βάρος σου.

Το βάρος είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την υγεία. Σχεδόν όλες οι ασθένειες του μοντέρνου κόσμου έχουν κάποια σχέση με την παχυσαρκία. Είναι επίσης αδιαμφισβήτητο ότι οι άνθρωποι με φυσιολογικό βάρος αντιμετωπίζουν λιγότερα προβλήματα υγείας. Ποιο βάρος είναι όμως το φυσιολογικό; Δεν είναι το «πάρα πολύ», αλλά ούτε και το «πάρα πολύ λίγο». Η υπερβολική μείωση βάρους και η έλλειψη σωματικής μάζας, μπορεί να προξενήσει εξίσου σοβαρά αν όχι σοβαρότερα προβλήματα. Για αυτό όταν λέμε, «πρόσεξε το βάρος σου», σημαίνει ούτε πάρα πολύ, ούτε πολύ λίγο. Αν θες πληροφορίες και συμβουλές για αύξηση βάρουςμ διάβασε αυτό το άρθρο. Το ΒΜΙ (Δείκτης Μάζας Σώματος) είναι ένας καλός τρόπος για να καταλάβεις πόσα κιλά πρέπει να είσαι. Αν είσαι πολύ παραπάνω ή πολύ λιγότερο, μπες σε ένα πρόγραμμα για να πετύχεις το στόχο σου.

10. Απόφυγε τις καταχρήσεις.

Κόψε το κάπνισμα, απόφυγε την πρόσληψη οτιδήποτε χημικού φαρμάκου όταν δεν είναι μεγάλη ανάγκη και μείνε μακριά από το υπερβολικό αλκοόλ. Ένα ποτηράκι κάθε τόσο δεν κάνει κακό – όπως ισχύει παντού η υπερβολή είναι αυτή που βλάπτει. Ακόμα και τα τρόφιμα που κάτω από φυσιολογικές συνθήκες δεν έχουν αρνητικές συνέπειες μπορεί να είναι ζημιογόνα, όταν κάνουμε κατάχρηση. Μερικά παραδείγματα είναι ο καφές, τα γλυκά, τα παγωτά, η σοκολάτα και τα τηγανητά. Αυτά δε χρειάζεται να τα κόψεις γιατί όταν λαμβάνονται με μέτρο, όχι μόνο δε βλάπτουν αλλά μπορεί να κάνουν και καλό. Το ίδιο συμβαίνει και με τα φάρμακα. Προσπάθησε να αποφεύγεις την υπερβολική πρόσληψη φαρμάκων και να είσαι πολύ επιφυλακτικός με φάρμακα που σου λένε ότι θα πρέπει να παίρνεις για πάντα. Σκοπός του φαρμάκου είναι να σε κάνει καλά, όχι να σου δημιουργήσει εξάρτηση. Το μόνο που πρέπει οπωσδήποτε να κόψεις είναι το κάπνισμα! Ίσως είναι και το πιο σημαντικό βήμα που μπορείς να κάνεις από όλα όσα αναφέρθηκαν σε αυτό το κείμενο, για να βελτιώσεις την υγεία σου! Ξέρω ότι είναι δύσκολο αλλά ξέρω επίσης ότι είναι εφικτό!

Όλα όσα διάβασες παραπάνω είναι εφικτά, αρκεί να τα θες πραγματικά!



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*