Quote

Καρότο: οφέλη και ευεργετικές ιδιότητες

1019181_46648514

Το καρότο είναι ιδιαιτέρως γνωστό για την καροτίνη και τις “μαυριστικές” του ιδιότητες που λατρεύουν οι γυναίκες. Το καρότο είναι επίσης ένα λαχανικό που προσφέρει πολλά οφέλη στην υγεία και που δεν έχει εκτιμηθεί όσο πραγματικά του αξίζει. Θα μπορούσαμε να πούμε πως αυτά τα πορτοκαλί δώρα υγείας είναι από τα αγαπημένα λαχανικά των παιδιών καθώς καταναλώνεται εύκολα και είναι αρκετά τραγανό με ωραία γεύση. Οι αρχαίοι Έλληνες άλλωστε το αποκαλούσαν και “φίλτρον του οργανισμού”.

Γενικές πληροφορίες για τα καρότα

Τα καρότα έχουν προέλευση αρχαία μιας και αναφορές τους θα βρεις ακόμη και στην αρχαία Ελλάδα, τότε ο Ιπποκράτης τα χρησιμοποιούσε ως τονωτικό για το στομάχι και ο Γαληνός ως θεραπεία για το πρήξιμο στο στομάχι. Έχει τόσα πολλά οφέλη και είναι απαραίτητα στην διατροφή μας λόγω των πολλών βιταμινών που περιέχουν.

Ιδιότητες και οφέλη 

  • Μόνο 50 γραμμάρια καρότου την ημέρα μειώνουν τον κίνδυνο από καρδιαγγειακές παθήσεις
  • Το καρότο βοηθά στην προστασία από την εκφύλιση της ωχράς κηλίδας του ματιού, που θαμπώνει την όραση
  • Προλαμβάνει και θεραπεύει λοιμώξεις του αναπνευστικού
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Σε μητέρες που θηλάζουν συστήνεται να πίνουν χυμό καρότου κατά την περίοδο του θηλασμού καθώς αυτό έχει ως αποτέλεσμα το καλύτερης ποιότητας γάλα
  • Η κατανάλωση καρότου βοηθά στην λαμπερή και πιο προστατευμένη επιδερμίδα
  • Είναι κατάλληλο για δίαιτα καθώς έχει πολύ λίγες θερμίδες

969465_18374166

Τρόποι να εντάξεις το καρότο στην διατροφή σου

Θέλεις να εντάξεις το καρότο στην καθημερινότητά σου και έχεις στερέψει από ιδέες; Είναι πραγματικά πανεύκολο να βρεις τρόπους να το κάνεις και θα σου το αποδείξω ευθύς αμέσως. Μπορείς να το φας ωμό, ολόκληρο σε φλίδες ή τριμμένο, μέσα σε σαλάτες, μέσα σε σάλτσες φαγητών (πχ: μακαρόνια, κρέας , ψάρι κτλ), σε χυμούς, σε γλυκά, σε σούπες και σε ότι άλλο μπορεί να βάλει ο νους σου!

Χρήσιμες συμβουλές σχετικά με το καρότο:

-Για να αυξήσεις την αφομοίωση της καροτίνης ως βιταμίνη Α στον οργανισμό σου τότε φρόντισε να καταναλώνεις το καρότο μαζί με γάλα.
-Έρευνες έχουν δείξει ότι αντισταθμίζουμε -κάπως- τις βλάβες που προκαλούμε εκτιθέμενοι σε παθητικό κάπνισμα αν καταναλώνουμε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Α όπως το καρότο.
-100 γραμμάρια καρότα έχουν μόλις 48 θερμίδες. Δεν είναι καταπληκτικό;
-Όπως όλες οι τροφές έτσι και τα καρότα σε υπερβολική κατανάλωση επιφέρουν ανεπιθύμητα αποτελέσματα. Στην περίπτωση του καρότου τα δυσμενή αποτελέσματα είναι ο πορτοκαλίζον χρωματισμός του δέρματος.
-Η βήτα καροτίνη που περιέχεται στα καρότα ΔΕΝ καταστρέφεται με το μαγείρεμα.

καρότο

Και τώρα αν αναρωτιέσαι πως αλλιώς θα μπορούσες να καταναλώσεις το καρότο θα σου δώσω τις τέλειες λύσεις. Με όλους τους τρόπους το καρότο δίνει πάντα τα ευεργετικά του στοιχεία και την μοναδική γεύση του για αυτό μην διστάσεις να δοκιμάσεις τις παρακάτω συνταγές αλλά και να μας στείλεις τις δικές σου συνταγές με καρότα.

Ενδιαφέρουσες συνταγές με καρότα:

Καροτόσουπα
Coleslaw: Σαλάτα Καρότο Λάχανο Μαγιονέζα
Καροτοκεφτέδες
Καροτόσουπα με Κανέλα και Πορτοκάλι
Κέικ Καρότου
Σαρδέλα Σνακ με Κρέμα Καρότο ~ Food IQ
Μακαρονάδα με σάλτσα καρότου

Αν θέλεις μάθεις τα πάντα για το μήλο δες το παρακάτω άρθρο.
Μήλο: Πολλαπλά οφέλη και ευεργετικές ιδιότητες για τον άνθρωπο

Κείμενο από την Ηλέκτρα Αστέρη
electraasteri.gr



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*