Quote

Τα πάντα για την κολοκύθα

kolokitha

Η κολοκύθα έχει μοναδικά οφέλη στην υγεία και εξαιρετική διατροφική αξία για αυτό αξίζει να την εντάξουμε περισσότερο στην διατροφή μας. Το φθινοπωρινό λαχανικό είναι “χρήσιμο” είτε μιλάμε για την σάρκα, είτε για τους σπόρους της. Οι βιταμίνες που περιέχει πολλές και οι τρόποι μαγειρέματος άλλοι τόσοι. Πάμε να δούμε κάποια βασικά πράγματα για την κολοκύθα.

Η κολοκύθα όπως προαναφέρθηκε είναι ένα λαχανικό φουλ στις βιταμίνες και με πολύ λίγες θερμίδες. Το μόνο αρνητικό με αυτές είναι πως είναι διαθέσιμες για πολύ λίγο χρονικό διάστημα και δεν προλαβαίνουμε να τις χορτάσουμε. Οι κολοκύθες υπάρχουν στην αγορά μόνο τον Οκτώβριο, Νοέμβριο άντε το πολύ πολύ Δεκέμβριο. Στην Ελλάδα η κατανάλωση κολοκύθας είναι μάλλον ανέκδοτο αφού δεν συνηθίζεται και ιδιαίτερα. Παρόλα αυτά θα γελούσαμε με τους εαυτούς μας αν ξέραμε τα πολλά οφέλη που έχουμε από τούτο το λαχανικό.

ΟΦΕΛΗ ΚΟΛΟΚΥΘΑΣ:

  • Πλούσια γεύση
  • Πολλές βιταμίνες
  • Λίγες θερμίδες (34θερμίδες ανά 100 γρ)
  • Ενίσχυση όρασης (Ένα μόνο φλιτζάνι πουρέ κολοκύθας περιέχει πάνω από 200% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σε βιταμίνη Α, η οποία βοηθά την όραση)
  • Βοηθάει στην απώλεια βάρους
  • Μειώνουν την LDL ή «κακή» χοληστερόλη
  • Μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου
  • Προστατεύουν το δέρμα μας
  • Βοηθούν μετά από σκληρή άσκηση (έχει περισσότερο κάλλιο και από την μπανάνα που θεωρείτε φυσική μπάρα ενέργειας)
  • Βελτιώνουν τη διάθεση
  • Είναι εξαιρετική πηγή βιταμινών Β1, Β3, Β5, Β6, C.
  • Την κίτρινη κολοκύθα  την βρίσκεις από τον Αύγουστο μέχρι το Μάρτιο, παρόλα αυτά η καλύτερη εποχή ωρίμανσής της είναι από τον Οκτώβριο μέχρι το Νοέμβριο.

kolokitha1

Πως μπορώ να συντηρήσω τις κολοκύθες

tips & συμβουλές

  • Δεν είναι και πολύ ασφαλές να αποθηκεύσεις την κολοκύθα με τον τρόπο που αποθηκεύεις τις ντομάτες δηλαδή σε βαζάκια. Το πιο ασφαλές και σίγουρο που μπορείς να κάνεις είναι να πάρεις κολοκύθα να την καθαρίσεις να την τρίψεις στον τρίφτη, να την βάλεις σε σακουλάκια και να την βάλεις στην κατάψυξη. Έτσι με αυτό τον τρόπο θα έχεις κολοκύθα όλο το χρόνο.

  • Μπορείς να την συντηρήσεις μέχρι και 6 μήνες χάρη στο σκληρό της κέλυφος που την κάνει ανθεκτική

Πως να απολαύσω την κολοκύθα

Η κολοκύθα έχει αρκετούς τρόπους μαγειρέματος και εγώ σήμερα θέλω να σου πω τους καλύτερους για να μπεις και εσύ στην κουζίνα και να φτιάξεις κολοκύθα. Αρχικά το εύκολο που σου προτείνω είναι να την τηγανίσεις αφού πρώτα την αλευρώσεις. Έπειτα μπορείς να την φας ως πουρέ. Για να τον φτιάξεις θα χρειαστείς και πατάτα αλλά και αρκετά μυρωδικά. Μια άλλη επιλογή είναι να την κόψεις σε λεπτές φέτες και να την σοτάρεις  έτσι ώστε να μπουν ως βάση των λαχανικών σου. Επίσης μπορείς να την φας και ψητή στον φούρνο με μυρωδικά. Μην ξεχνάς τις παραδοσιακές κολοκοτές από την αγαπημένη μας Κύπρο που είναι πραγματικά εξαιρετικές και φυσικά περιέχουν κολοκύθα και σταφίδες. Και βέβαια άφησα το καλύτερο για το τέλος, ΠΙΤΕΣ. Τέλειες, νόστιμες και μοσχομυρωδάτες κολοκυθόπιτες.

Σίγουρα θα έχεις βρει κάποια συνταγή που να σου άρεσε και αν δεν βρήκες σίγουρα θα σκεφτείς εσύ μια. Φτιάξε συνταγή με κολοκύθα και θα με θυμηθείς.

Δες μερικές συνταγές με κολοκύθα

Κολοκυθόπιτα
Κολοκυθόσουπα

Κείμενο/έρευνα/φωτογραφίες Ηλέκτρα Αστέρη
electraasteri.gr



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*