Quote

Το κρεμμύδι το αγαπάμε! Δεν είναι για κλάματα!

ΚΡΕΜΜΥΔΙ
Το καθαρίζεις και βάζεις τα κλάματα! Όταν όμως το τρως χαμογελάς, επειδή είναι νόστιμο και υγιεινό! Είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους πιο υγιεινούς τρόπους για να νοστιμίσεις ένα φαγητό!

.

Το κρεμμύδι είναι και λαχανικό αλλά και μπαχαρικό! Προέρχεται από το φυτό Allium Cepa με καταγωγή κατά πάσα πιθανότητα από τη νοτιοανατολική Ασία. Δεν έχει φύλλα, μόνο βλαστό και άνθη που εμφανίζονται στην κορυφή. Όλες οι βάσεις των βλαστών ενωμένες σχηματίζουν έναν υπόγειο βολβό το γνωστό μας κρεμμύδι, το οποίο κυκλοφορεί και με τα ονόματα Κρόμμυον ή Αλλιον το κοινό.

.
Σήμερα τα κρεμμύδια είναι διαθέσιμα σε διάφορες μορφές. Φρέσκα, ξερά, τουρσί, κονσέρβας αλλά και αποξηραμένα. Χρησιμοποιούνται ολόκληρα, κομμένα σε ροδέλες, φέτες ή κομματάκια, τόσο σε μαγειρευτά φαγητά όσο και σε φρέσκιες σαλάτες. Σπάνια βέβαια τρώγονται σκέτα (εκτός από τα γλυκά Ζακυνθινά κρεμμύδια) αλλά αποστολή τους είναι να συνοδεύουν άψογα όποια άλλη γεύση βρεθεί στο ίδιο σκεύος μαζί τους.
Ανάλογα δε με την ποικιλία ή τον τρόπο μαγειρέματος η γεύση του κρεμμυδιού μπορεί να είναι καυτερή, αψιά, πικάντικη, δυνατή, μέτρια ή γλυκιά

.
Στο κρεμμύδι αποδίδονται πάρα πολλές θεραπευτικές ιδιότητες και θεωρείται παράγοντας μακροζωίας.

  • Εμποδίζει τη μεγάλη άνοδο του επιπέδου του σακχάρου στο αίμα και κατά συνέπεια συνιστάται στους διαβητικούς
  • Είναι πλούσιο σε σελήνιο και βιταμίνη Ε, αντιοξειδωτικά συστατικά με ευεργετικές ιδιότητες στην πρόληψη των καρδιαγγειακών παθήσεων.
  • Ρευστοποιεί το αίμα, αποτρέποντας το σχηματισμό θρόμβων.
  • Έχει διουρητική δράση εξαιτίας των γλυκιδίων που περιέχουν, η οποία ενισχύεται από τη μεγάλη περιεκτικότητα τους σε κάλιο, που δρα ανταγωνιστικά προς το αλάτι και το οποίο κατακρατά νερό στους ιστούς.

.

Το κρεμμύδι αποτελείται σε μεγάλο ποσοστό από νερό, αλλά περιέχει και αρκετά σάκχαρα, που δίνουν την γλυκιά γεύση όταν μαγειρευτεί, υδατάνθρακες και ελάχιστη πρωτεΐνη.

Είναι πηγή βιταμίνης C και B6, ενώ περιέχει επίσης ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, σελήνιο, ψευδάργυρο και φολικό οξύ.

.

Πράγματα που ίσως δεν ξέρατε για το κρεμμύδι:

  • Το κλάμα όταν καθαρίζουμε κρεμμύδια οφείλεται στα αιθέρια έλαια που περιέχει και στα οποία οφείλει την έντονη μυρωδιά του. Μπορούμε να αποφύγουμε τα δάκρυα αν ξεφλουδίσουμε τα κρεμμύδια κάτω από ανοιχτή βρύση ή αν κατά τη διάρκεια του καθαρισμού αναπνέουμε μόνο από το στόμα.
  • Ο «χυμός» του κρεμμυδιού χρησιμοποιείται και σαν “αόρατο μελάνι”. Γράψτε κάτι με κρεμμυδοχυμό και θα μπορεί να διαβαστεί μόνο αν το χαρτί ζεσταθεί!
  • Ιστοί κρεμμυδιών χρησιμοποιούνται σχεδόν σε όλα τα επιστημονικά εργαστήρια για να επιδείξουν την χρήση μικροσκοπίων. Ο φλοιός του έχει εξαιρετικά μεγάλα κύτταρα που είναι ορατά ακόμα και σε μικρές μεγεθύνσεις.
  • Στην Αρχαία Αίγυπτο εξαιτίας του σφαιρικού σχήματός και των ομόκεντρων κύκλων του θεωρούσαν το κρεμμύδι ως σύμβολο της αιώνιας ζωής.
  • Χρησιμοποιούσαν τα κρεμμύδια ακόμα και στις κηδείες γιατί πίστευαν ότι το δυνατό τους άρωμα θα έφερνε κάποια στιγμή πίσω την ανάσα στο νεκρό. Μάλιστα ίχνη κρεμμυδιού ανακαλύφθηκαν μέσα στις κοιλότητες των ματιών της μούμιας του Ραμσή του 4ου.
  • Οι εργάτες που έχτισαν τις πυραμίδες της Αιγύπτου τρέφονταν αποκλειστικά με ραδίκια και κρεμμύδια
  • Στην Αρχαία Ελλάδα οι αθλητές έτρωγαν μεγάλες ποσότητες κρεμμυδιών για να αραιώσουν την πυκνότητα του αίματος.
  • Οι Ρωμαίοι μονομάχοι τρίβονταν με κρεμμύδια πριν τη μάχη για να τονώσουν τους μυς και να σφίξει το δέρμα τους.
  • Κατά τον Μεσαίωνα τα κρεμμύδια ήταν τόσο σημαντικά που ο κόσμος τα χρησιμοποιούσε για να πληρώσει το νοίκι ή ακόμα και να τα κάνει δώρο σε κάποιον.
  • Τα κρεμμύδια έφτασαν στη Βόρεια Αμερική το 1492 από τον Χριστόφορο Κολόμβο.
  • Ένα γιατροσόφι από τη Μάλτα λέει ότι αν πατήσεις αχινό, δένεις μισό ψημένο κρεμμύδι πάνω στην τραυματισμένη περιοχή και το άλλο πρωί όλα τα αγκαθάκια είναι καρφωμένα στο κρεμμύδι.

Να και 2 συνταγές για κρεμμυδόσουπα από το soupa.gr

Κρεμμυδόσουπα 1

Κρεμμυδόσουπα 2



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>