Quote

Μήλο: Πολλαπλά οφέλη και ευεργετικές ιδιότητες για τον άνθρωπο

1435368_11180361

“Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα” λέει ο λαός και δεν έχει άδικο. “Ένα μήλο αρκεί για να κάνει την αρχή” θα συνεχίσω εγώ επιβεβαιώνοντας πως το μήλο πραγματικά μπορεί να είναι το ξεκίνημα μιας καλή διατροφής, μιας πιο υγιής ζωής αλλά και βοήθημα απώλειας κιλών. Το συγκεκριμένο φρούτο έχοντας αμέτρητες θρεπτικές ιδιότητες αλλά και οφέλη είναι πραγματικά ένας διατροφικός θησαυρός που θα πρέπει να εντάξουμε στην καθημερινότητά μας. Πάμε όμως να δούμε κάποιες βασικές ιδιότητες του μήλου που ευεργετούν τον οργανισμό μας.

Ιδιότητες και οφέλη των μήλων:


-Είναι πλούσια σε βιταμίνες (Α,B, C, E)
-Περιέχουν άμυλο, καροτένιο, φώσφορο, κάλιο, κιτρικό οξύ, μαγνήσιο και ένζυμα
-Η συχνή κατανάλωση των μήλων βοηθά το δέρμα να δείχνει μεταξένιο και απαλό
-Έχουν αντιοξειδωτική δράση
-Το μήλο καθαρίζει το αίμα και ωφελεί ιδιαίτερα τους νεφρούς
-Αναφορά επιστημόνων: Το μήλο δρα ως φυσικό παυσίπονο στον έντονο πονοκέφαλο
ζεστός χυμός μήλου καταπολεμά τον πυρετό και τις ιώσεις
-Το μηλόξυδο είναι ένα φυσικό λιποδιαλυτικό
-Αναφέρεται ότι το μήλο βοηθά στο στρες και την αϋπνία

1373437_43152598

Τρόποι να εντάξεις το μήλο στην διατροφή σου

Το μήλο είναι τόσο εύκολο σνακ που αναρωτιέμαι γιατί να μην το επιλέξεις τουλάχιστον μια φορά την ημέρα για αντικαταστήσεις κάποιο άλλο ενδιάμεσο γεύμα. Για παράδειγμα θα μπορούσε να γίνει το τέλειο δεκατιανό ή απογευματινό σου. Αν θεωρείς πως το ένα μήλο δεν θα σε χορτάσει επιτρέπεται να φας και δεύτερο αφού ένα μέτριο μήλο έχει μόλις 80 θερμίδες. Επίσης θα πρέπει να ξέρεις πως το μήλο μπορεί τέλεια να συμπληρώσει ένα τέλειο, πλήρες και ισορροπημένο πρωινό. Τέλος θα μπορούσε να γίνει ένα ωραίο βραδινό αν το συνοδέψεις με ένα γιαούρτι.

Γενικές πληροφορίες για τα μήλα

Τα είδη μήλων παγκοσμίως είναι πολλά και μάλιστα φτάνουν τα 6.000. Η ελληνική ποικιλία, ονομάζεται φιρίκι και θα το συναντήσεις κυρίως στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές της χώρας. Το φιρίκι έχει καταπληκτικά πλεονεκτήματα έναντι των άλλων μήλων.  Είναι ανθεκτικό στις ασθένειες και έχει πολύ μεγάλη αντοχή μετά την συγκομιδή.  Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλές ακόμη ποικιλίες μήλων όπως τα στάρκιν, Golden Delicious, Granny Smith, ξινόμηλα και άλλα. Το δέντρο της μηλιά είναι φυλλοβόλο και έχει 5-12 μέτρα ύψος. Η καλλιεργούμενη μηλιά αναφέρεται από το Θεόφραστο τον 3o αι. π.Χ.

1395248_96097237

Και τώρα αν αναρωτιέσαι πως αλλιώς μπορείς να καταναλώσεις το μήλο θα σου δώσω τις τέλειες λύσεις. Ψητό, τηγανιτό, με γιαούρτι ή σε smoothie το μήλο δίνει πάντα τα ευεργετικά του στοιχεία και την μοναδική γεύση του για αυτό μην διστάσεις να δοκιμάσεις τις παρακάτω συνταγές αλλά και να μας στείλεις τις δικές σου συνταγές με μήλα.

Συνταγές με μήλο

Smoothie ΜΜΜ με Μάνγκο Μπανάνα Μήλο
Δαχτυλίδια μήλου
Κεκάκια με μήλο και τσάι του βουνού
Φριτάτα Μήλου
Μηλόπιτα
Γιαουρτόμηλο! Απλό Μηλογλυκό με Γιαούρτι
Μηλοπιτάκια
Εύκολο Σνακ με Γιαούρτι και μήλο
Απλή μηλόπιτα

Κείμενο από την Ηλέκτρα Αστέρη
electraasteri.gr

kiku



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*