Quote

Ιδέες και Προτάσεις για Έξυπνο Πρωϊνό

ΠΡΩΙΝΟΤο πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας. Το πρωινό σε βοηθάει να έχεις καλύτερη συγκέντρωση, υψηλότερες επιδόσεις, δύναμη, ενέργεια, ηρεμία, ευεξία, φυσιολογικό βάρος και καλή διάθεση.

.

Το παν είναι να τρώμε ένα πλούσιο πρωινό. Όταν όμως λέμε πλούσιο δεν εννοούμε πολύ να σκάσω στο φαΐ. Αν φάω πολύ θα θέλω να κοιμηθώ και δε θα έχω ενέργεια ούτε καθαρό μυαλό. Αυτό που θέλω είναι ένα πρωινό πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Θέλω ένα έξυπνο πρωινό!!!

.

.

Ένα έξυπνο πρωινό αποτελείται από 3 ομάδες τροφών:

ΦΡΟΥΤΟ      +           ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΟ          +   ΠΗΓΗ ΠΡΩΤΕΪΝΗΣ

Φρέσκα φρούτα

Αποξηραμένα φρούτα

Φυσικός Χυμός

Φυσική Μαρμελάδα

Δημητριακά Ολικής

Πολύσπορο ψωμί

Κουλούρι ολικής

Βρώμη ή νιφάδες καλαμποκιού

Ελαφρύ γιαούρτι ή γάλα

Ταχίνι ή φυστικοβούτυρο

Ξηροί καρποί ή σπόρια

Βραστό Αβγό ή ομελέτα

Και να μην ξεχνάμε το Μέλι: Τον πιο υγιεινό Ελληνικό τρόπο να γλυκάνουμε το πρωινό μας και να πάρουμε την άμεση ενέργεια που χρειαζόμαστε για να ξεκινήσει δυναμικά η μέρα μας.

Μερικά παραδείγματα έξυπνου πρωινού:

  • Δημητριακά ολικής με ελαφρύ γάλα και αποξηραμένα φρούτα
  • Φρουτοσαλάτα με κολοκυθόσπορους και ολόκληρο σιτάρι ή πλιγούρι
  • Γιαούρτι με τριμμένο μήλο, καρύδια, μέλι και κανέλα.
  • Φυσικός χυμός και πολύσπορο ψωμί με ταχίνι και μέλι.
  • Κρητικό παξιμάδι με αβγό και ντομάτα (Η ντομάτα είναι φρούτο! ;-))
  • Smoothie με γιαούρτι, μπανάνα και νιφάδες βρώμης
  • Ένα μήλο, ένα κουλούρι ολικής και 5 αμύγδαλα

Τα παραπάνω είναι από το βιβλίο ΜΟΥΣΙΚΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ που είμαι σίγουρος θα σε βοηθήσει να κάνεις μερικές πολύ θετικές αλλαγές στην διατροφή σου αλλά και των μικρών παιδιών σου, αν είσαι γονιός. Στο βιβλίο υπάρχουν και πολλές συνταγές για χυμούς, smoothies, mix δημητριακών και σνακς που μπορούν να αποτελέσουν το πρωινό σου γεύμα.

Στο σημείο αυτό θα προσθέσω μερικές ακόμα έξυπνες ιδέες για να ξεκινάει η μέρα σου με τον καλύτερο τρόπο.

  • Με το που ξυπνήσεις, πριν φας πρωινό, κάνε λίγη γυμναστική για να πάρεις μπρος το σώμα. Δε χρειάζεται να είναι κάτι πολύ έντονο. Μερικά τεντώματα, ανοίγματα, κάμψεις, περπάτημα, πηδηματάκια κλπ δουλέυουν τέλεια για να σε ξυπνήσουν!
  • Αν έχεις κάποια σημαντική υποχρέωση νωρίς το πρωί, μπορείς να φας κάτι ελαφρύ και να περιμένεις να φας κάτι πιο σύνθετο αργότερα. πχ μπορείς στις 8 να φας 1-2 φρούτα ή να πιείς ένα χυμό ωστε να μη χρειαστεί να χωνεύεις την ώρα που θες να είσαι “στα πάνω σου”. Κατά τις 11 μπορείς να φας ένα απο πρωινό σαν αυτά που περιγράφω πιο πάνω. Αν είσαι έξω μία μπάρα δημητριακών ή ένα σάντουιτς μπορεί να είναι καλές επιλογές.
  • Πριν το πρωινό να πίνεις τουλάχιστον ένα μεγάλο ποτήρι νερό. Το νερό αυτό πρέπει να είναι όσο πιο καθαρό γίνεται. Η καλύτερη λύση είναι φιλτραρισμένο νερό βρύσης. (Αν θες οποιαδήποτε βοήθεια σε επιλογή φίλτρου, στείλε μου μήνυμα).
  • Είναι καλό τα φρούτα ή το χυμό του πρωινού να τα τρως πριν από τα υπόλοιπα για να χωνεύονται γρήγορα και εύκολα.
  • Μία φορά την εβδομάδα που θα είσαι ήρεμα και χαλαρά μπορείς να φας πολύ ελαφρύ ή καθόλου πρωινό σαν ένα είδος μικρής νηστείας. Eναλλακτικά μπορείς απλά να φας κάποιο φρούτο.
  • Αν θες να φας μόνο φρούτα για πρωϊνό, όπως κάνουν πολλοί, υπολόγισε οτι πρέπει να φας αρκετά φρούτα για να παρεις την ενέργεια που χρειάζεσαι για να τη βγάλεις μέχρι το μεσημέρι. Ένα γεμάτο πιάτο με φρούτα μπορεί να σου δώσει 300-500 θερμίδες. Μπορεί όμως πιο καλή ιδέα το να φας τα φορύτα σταδιακά. πχ να τρως από ένα φρούτο 100 θερμίδων (πχ μία μπανάνα) κάθε ώρα. Αυτό μπορεί να σου παρέχει την ενέργεια που θες χωρίς να χρειαστεί να μπεις σε φουλ κατάσταση χώνεψης.
  • Όπου μπορείς είναι καλή ιδέα να περιλαμβάνεις στο πρωινό και κάποιο πράσινο φυλλώδες λαχανικό με πολλά αλκαλικά στοιχεία, χλωροφύλη και ένζυμα. Αν φας ψωμί με αβγό και ντομάτα, πρόσθεσε μερικά φύλλα μαϊντανό, Σε χυμό φρούτων μπορείς να βάλεις λίγο φρέσκο σπανάκι. Ούτε καν θα το καταλάβεις και θα σου προσφέρει πολλά μικροθτρεπτικά συστατικά.
  • Με το πρωινό είναι καλή ιδέα να λαμβάνεις όποια φυσικά σημπληρώματα διατροφής έχεις επιλέξει, όπως σπιρουλίνα, acai berry, πολυβιταμίνες κα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα παραπάνω είναι απλές ιδέες και όχι συμβουλές. Είναι πράγματα που προσωπικά χρησιμοποιώ και απλά μοιράζομαι μαζί σου σε περίπτωση που μπορούν να βοηθήσουν και εσένα. Αν έχεις οποιαδήποτε απορία μπορείς να ρωτήσεις τον γιατρό σου. Να θυμάσαι ότι ο καθένας μας είναι διαφορετικός. Κάτι που λειτουργεί στον ένα μπορεί να μην λειτουργεί στον άλλο. Πάνω από όλα μάθε να επεγεργάζεσαι ότι μαθαίνεις και ακούς με κριτική σκέψη, όποια και αν είναι η πηγή τους. Ευχαριστώ για το χρόνο σου. Καλή δύναμη!

Αν θες να μαθεις περισσότερες ιδέες για έξυπνη διατροφή δες αυτό.



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*