Quote

Τι πίνεις και δε μας δίνεις;

Κάθε φορά που δίνω κάποια μουσικομαγειρική παράσταση ή παρουσιάζω κάποια εκδήλωση, όλο και κάποιος θα με ρωτήσει που βρίσκω τόση ενέργεια και πως αντέχω τόσες ώρες. Η αλήθεια είναι πως υπάρχουν πολλά μικρά πράγματα που παίζουν σημαντικό ρόλο και με βοηθούν αλλά όλα τους ανήκουν σε μία κατηγορία που ορίζεται από τα τρία θεμέλια της ευεξίας: Διατροφή, Κίνηση, Ξεκούραση. Επειδή πολλές φορές η ερώτηση διατυπώνεται με το γνωστό «Τι πίνεις και δε μας δίνεις;», η απάντηση μου επικεντρώνεται σε ένα και μόνο πράγμα που προσωπικά θεωρώ το πιο σημαντικό: Το νερό! Αυτό πίνω και σε μεγάλη ποσότητα μάλιστα, τουλάχιστον 2 με 3 λίτρα τη μέρα, μπορεί να φτάσω και τα 4 αν κάνει ζέστη η αν κινηθώ πολύ. Αντί για καφέ, αναψυκτικά και αλκοόλ, πίνω νερό..

Το νερό είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο για τη διατήρηση της υγείας και πραγματοποιεί πολλές σημαντικές λειτουργίες στον ανθρώπινο οργανισμό. Βοηθάει την πέψη και δρα ως καταλύτης σε μεταβολικές λειτουργίες που διασπούν την τροφή. Μεταφέρει με το αίμα τα θρεπτικά συστατικά στα κύτταρα και βοηθάει στην απορρόφησή τους από αυτά. Παίζει επίσης ρόλο καθαριστικού επειδή μέσα σε νερό «κολυμπάνε» και πλένονται τα κύτταρα. Το νερό μεταφέρει όλες τις ακαθαρσίες του οργανισμού στα νεφρά όπου φιλτράρονται και αποβάλλονται με την ουρία η οποία είναι κατά μεγάλο ποσοστό νερό. Το νερό είναι επίσης απαραίτητο για τη σωστή λειτουργία του παχέος εντέρου. Το νερό περιέχει επίσης πολύτιμα μικροθρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη ο ανθρώπινος οργανισμός για να διατηρηθεί στη ζωή. Τέλος το νερό ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος και επιτυγχάνει θερμική ισορροπία του οργανισμού σε σχέση με το περιβάλλον.

Η έλλειψη ενέργειας και η κακή διάθεση, καθώς επίσης οι πονοκέφαλοι και οι ζαλάδες, πολλές φορές οφείλονται στην αφυδάτωση. Όταν το σώμα δεν έχει αρκετό νερό για να πραγματοποιήσει τις απαραίτητες λειτουργίες, πολλά προβλήματα παρουσιάζονται αλλά δυστυχώς λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να αντιληφθούν πως το μόνο που τους χρειάζεται είναι να πιούν νερό. Μην κάνεις αυτό το λάθος. Ορίστε 5 καλές συμβουλές για να αυξήσεις την κατανάλωση νερού.

  • Μην περιμένεις να διψάσεις για να πιεις νερό. Προσπάθησε να πίνεις περίπου ένα μέτριο ποτήρι νερό κάθε ώρα ή μισό λίτρο κάθε δίωρο.
  • Το πρωί με το που ξυπνήσεις, πιες ένα μεγάλο ποτήρι νερό.
  • Κουβάλα μαζί σου ένα παγουράκι με νερό και όταν δουλεύεις ή διαβάζεις έχε δίπλα σου ένα ποτήρι νερό για να πίνεις κάθε τόσο. Θυμήσου οτι τα πλαστικά επιβαρύνουν το περιβάλλον.
  • Επέλεξε όσο πιο καθαρό νερό μπορείς. Το τρεχούμενο φυσικό νερό από πηγή είναι η καλύτερη επιλογή αλλά αν δεν έχεις πρόσβαση, μπορείς να βολευτείς και με ένα καλό οικιακό φίλτρο.
    Αν θες τη γνώμη μου και βοήθεια στην επιλογή φίλτρου νερού στείλε μου μήνυμα.
  • Απόφυγε το νερό μαζί και μετά το φαγητό, ειδικά το παγωμένο που καθυστερεί και δυσκολεύει τη χώνεψη. Καλύτερα να πιείς νερό 20 λεπτά πριν το φαγητό. Αν θες να πιεις κάτι με το γεύμα προτίμησε κάτι ζεστό όπως ένα πράσινο τσάι που βοηθάει τη χώνεψη.

Η απάντησή μου λοιπόν στην ερώτηση «Τι πίνεις και δε μας δίνεις; είναι σαφής: Πίνω νερό!… και είναι μεγάλη μου χαρά να κεράσω και εσάς ή έστω να μοιραστώ μαζί σας αυτό το «μυστικό». Όταν κερνάς νερό δείχνεις ότι νοιάζεσαι πολύ περισσότερο για τον άλλο από ότι όταν κερνάς καφέ, αλκοόλ ή αναψυκτικό. Στην υγειά σας!

Photo by Flickr user darkpatator under the Creative Commons



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*