Quote

Μούρα: «Τζάμπα φαγητό» στον Εθνικό Κήπο

Όταν κατεβαίνω στην Αθήνα μένω με τους γονείς μου στην περιοχή του Ευαγγελισμού. Αν και το κέντρο της πόλης με απωθεί, υπάρχει ένα μέρος στην περιοχή που λατρεύω όσο τίποτε άλλο. Όχι, δεν είναι οι καφετέριες στην πλατεία Κολωνακίου, ούτε τα μαγαζιά στους κεντρικούς δρόμους. Είναι η όαση στο κέντρο της Αθήνας: ο Eθνικός Kήπος.

Κάθε πρωί, με το που ξυπνάω, ντύνομαι και πάω στον εθνικό κήπο για βόλτα, περπάτημα, τρέξιμο και περισυλλογή. Το εκπληκτικό φυσικό περιβάλλον, η υπέροχη βλάστηση και η ηρεμία που επικρατεί είναι για μένα μία φανταστική πηγή έμπνευσης. Εκτός όμως από ιδέες συλλέγω και το πρωινό μου! Ανάλογα με την εποχή μπορείς στον κήπο να βρεις διάφορα οπορωφόρα δέντρα και φαγώσιμα μυρωδικά με άλλα λόγια: «Τζάμπα φαγητό!»

Πριν από μερικές μέρες εντόπισα κάποιες μουριές με υπέροχα μούρα. Τα μούρα είναι από τα πρώτα ανοιξιάτικα φρούτα που ωριμάζουν. Τα φρούτα της μουριάς που έχουν ωριμάσει και είναι έτοιμα για φάγωμα πέφτουν με το που τα ακουμπάς. Πολλά ώριμα μούρα υπάρχουν και πεσμένα κάτω από τις μουριές αλλά πρέπει να είστε προσεκτικοί και να διαλέξετε μόνο τα φρεσκοπεσμένα, τα οποία στη συνέχεια θα πλύνετε σχολαστικά. Τα μούρα εκτός από νόστιμα περιέχουν και μεγάλες συγκεντρώσεις βιταμινών. Τι όμως μπορείς να κάνεις με τα μούρα; Ορίστε μερικές ιδέες:

Φρουτοσαλάτα: Τα ανακατεύεις με άλλα φρούτα εποχής.

Μιξ Δημητριακών: Βάζεις μερικά μούρα σε ένα μπολ με σκέτα δημητριακά ολικής, ξηρούς καρπούς και γάλα της αρεσκείας σου.

Φρουτοχυμό: Τα βάζεις στο μπλέντερ με μπανάνα και χυμό μήλου ή νερό για ένα κόκκινο δροσιστικό ρόφημα.

Μαρμελάδα: Ζεματίζεις, για 15 λεπτά σε χαμηλή φωτιά, τα μούρα μόνα τους σε ένα κατσαρολάκι πιέζοντας τα για να βγάλουν τους χυμούς. Στη συνέχεια προσθέτεις ζάχαρη όσο το βάρος των φρούτων και βράζεις μέχρι να γίνει ένα δέσει τελείως. Μεταφέρεις σε βαζάκια ή μπολ και αφήνεις να κρυώσει.

Σαλάτα: Προσθέτεις μερικά μούρα στην πράσινη σαλάτα για γλυκιά γεύση και χρώμα. Ταιριάζουν πολύ με ντρεσινγκ από ξίδι βαλσάμικο.

Γέμιση: Σε γέμιση για πουλερικά, κυνήγι ή λαχανικά, αντί για σταφίδες βάζεις φρέσκα μούρα και εκτός από ιδιαίτερη γεύση χρωματίζουν ελαφρά το φαγητό.

Εύκολο καλοκαιρινό γλυκό: Κόβεις μερικές χοντρές φέτες ψωμί, αφαιρείς τις κόρες και τα μουσκεύεις με γάλα ή αριάνι και τα στρώνεις σε ένα πυρέξ. Από πάνω βάζεις μαρμελάδα μούρων και άλλων φρούτων. (Μπορείς να προσθέσεις και μερικά φρέσκα φρούτα). Πάνω από τα φρούτα βάζεις άλλη μία στρώση από μουσκεμένο με γάλα ψωμί. Καλύπτει με μία λαδόκολλα και τοποθετείς από πάνω κάποιο βάρος, όπως πχ μία σακούλα με φασόλια. Βάζεις το πυρέξ στο ψυγείο για ένα βράδυ ή τουλάχιστον 5 ώρες.

Ξίδι από Μούρα: Βάζεις 250γρ. μούρα σε μισό λίτρο ξίδι από λευκό κρασί και αφήνεις για 3 μέρες. Στη συνέχεια στραγγίζεις το περιεχόμενο και βάζεις το αρωματισμένο ξίδι σε μπουκάλι. Θεωρείται «γκουρμέ» συστατικό σε πολλές συνταγές και ταιριάζει υπέροχα με σαλάτες και λαχανικά.

Σημαντική σημείωση:
Πριν ξεχυθείτε στον κήπο και οπουδήποτε αλλού για «τζάμπα φαγητό» βεβαιωθείτε ότι (α) αυτό που θέλετε να φάτε τρώγεται!.. Υπάρχουν και μη φαγώσιμα φρούτα και καρποί που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα υγείας και (β) Επιτρέπεται να το μαζέψετε. Μην για παράδειγμα μπείτε στην αυλή του γείτονα και αρχίσετε να κόβετε λεμόνια!… Το κλεμμένο φαγητό δεν είναι «τζάμπα φαγητό». Πληρώνεται με χειρότερο τρόπο.

Περισσότερες πληροφορίες και ιδέες για «τζάμπα φαγητό» θα βρεις στο ομώνυμο κεφάλαιο του βιβλίου Μαγειρική Οικονομία.



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print