Quote

Μία πληροφορία που λείπει από τη Μεσογειακή Πυραμίδα

Πυραμίδα Διατροφής

Η Πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής μας υποδεικνύει την αναλογία και συχνότητα που πρέπει να έχει κάθε ομάδα τροφίμων στη ζωή μας. Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό για το οποίο δεν μας πληροφορεί η Πυραμίδα. Αυτή η πληροφορία έχει να κάνει με τις επιλογές μας όσον αφορά την κάθε κατηγορία τρφών αλλά και τον τρόπο κατανάλωσης. Της κάθε τροφής. Όλα τα τρόφιμα σε κάθε κατηγορία δεν είναι ίδια. Υπάρχουν καλές και κακές επιλογές. Κάποια σιτηρά και δημητριακά είναι καλύτερες επιλογές ενώ κάποια άλλα πρέπει να αποφεύγονται.

Εκτός αυτού υπάρχουν καλοί και κακοί τρόποι να μαγειρέψουμε και να φάμε κάποιο τρόφιμο. Για παράδειγμα τα φρούτα κάνουν καλό αλλά αν τα φάμε μετά το φαγητό σαπίζουν στο στομάχι και προκαλούν φουσκώματα και δυσπεψίες. Αν τα λαχανικά τα υπερμαγειρέψουν χάνουν τα θρεπτικά τους συστατικά. Αν τα όσπρια τα φτιάξεις με τόνους λάδι σου πέφτουν βαριά. Αυτό που έχει σημασία είναι για κάθε κατηγορία να κάνουμε τις σωστές επιλογές. Ορίστε μερικές βασικές συμβουλές:

Δημητριακά και σιτηρά: Επιλέγουμε ολικής άλεσης και όσο το δυνατόν λιγότερο επεξεργασμένα. Καλές επιλογές: Πλιγούρι, Μαύρο ψωμί, άγριο ρύζι, Σκέτα δημητριακά πρωινού ολικής.

Φρούτα: Φρέσκα και εποχής. Τα τρώμε ωμά. Αποφεύγουμε μεγάλη ποσότητα γλυκών φρούτων όπως τα σταφύλια και οι μπανάνες. Τα τρώμε με άδειο στομάχι.

Λαχανικά. Όσα τρώγονται ωμά τα τρώμε ωμά, κυρίως τα πράσινα φυλλώδη. Τα υπόλοιπα τα μαγειρεύουμε ελαφρά. Τρώμε φρέσκα, εποχής, τοπικά και όσο πιο καθαρά.

Όσπρια. Επιλέγουμε καλές ποικιλίες και τα μαγειρεύουμε με υγιεινό τρόπο. Προσθέτουμε το λάδι ωμό στο τέλος. Τα μουλιάζουμε πριν τα μαγειρέψουμε. Τα τρώμε σε συνδυασμό με ρύζι, ψωμί ολικής ή λίγο τυρί για να συμπληρώσουμε τα απαραίτητα αμινοξέα.

Γαλακτοκομικά. Επιλέγουμε αυτά που έχουν χαμηλά λιπαρά. Προτιμάμε γιαούρτι, αριάνι και κεφίρ που χωνεύονται καλύτερα. Τρώμε τυρί με μέτρο και είτε τρώμε πολύ λίγο είτε διαλέγουμε αυτά με μειωμένα λιπαρά.

Ψάρια. Τρώμε αληθινά ψάρια. Επιλέγουμε Ελληνικά που τρέφονται με σωστό τρόπο. Διαλέγουμε λιπαρά ψάρια και τα μαγειρεύουμε με υγιεινό τρόπο. Αποφεύγουμε το τηγάνισμα και επιλέγουμε βράσιμο, ψήσιμο ή μαγείρεμα στον ατμό.

Κρέατα. Επιλέγουμε κομμάτια χωρίς ορατό λίπος. Τα μαγειρεύουμε με υγιεινό τρόπο όπως τα ψάρια. Κάνουμε εναλλαγές ανάμεσα σε κοτόπουλο, κόκκινο κρέας και δοκιμάζουμε και εναλλακτικές επιλογές όπως το κουνέλι που είναι υγιεινό και οικονομικό.

Γλυκά. Τρώμε με μέτρο και επιλέγουμε την καλύτερη ποιότητα που μπορούμε να βρούμε. Προτιμάμε τα σπιτικά γλυκά και όποτε έχουμε την επιλογή διαλέγουμε «φρουτογλυκά» που έχουν κάποια έστω και μικρή θρεπτική αξία.

Λιπαρά. Όλα τα λιπαρά δεν είναι ίδια. Τα λιπαρά είναι απαρραίτητα για το οργανισμό μας αλλά πρέπει να λαμβάνουμε τη σωστή ποσότητα και από τις σωστές πηγές. Τα καλύτερα λιπαρά είναι τα ωμά φυτικά λιπαρά που δεν έχουν επεξεργαστεί. Οι καλύτερες πηγές είναι το αβοκάντο, το ελαιόλαδο και οι ελιές, τα καρύδια, οι σπόροι, οι υπόλοιποι ωμοί ξηροί καρποί, το ταχίνι και τα ψάρια.

Θέλετε κι άλλες συμβουλές έξυπνης Διατροφής; Γραφτείτε στο Newsletter του Ευτύχη!



Μην ξεχάσεις να αφήσεις σχόλιο, να κάνεις LIKE και να γραφτείς στο Newsletter για να τα λέμε.


Ευχαριστώ!

Ευτύχης Μπλέτσας

Σημείωση: Οι ιδέες και πληροφορίες που παρουσιάζονται σε αυτό το site έχουν ενημερωτικό σκοπό και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τη συμβουλή κάποιου ειδικού σε θέματα διατροφής και υγείας. Προτού ξεκινήσεις κάποιο πρόγραμμα διατροφής ή άθλησης, μίλησε με έναν ειδικό, γιατρό ή διαιτολόγο.

Αν έχεις οποιαδήποτε παρατήρηση ή σχόλιο, επικοινώνησε μαζί μου. Η συμβολή σου είναι σημαντική στην προσπάθειά μου να βελτιώνομαι διαρκώς. Ευχαριστώ!






image_pdfimage_print

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*