Πριν αποφασίσεις τι θα πεις και πως θα το πεις, πρέπει να σκεφτείς το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι. Ακόμα και αν μέσα από την τηλεόραση μπορεί να σε δουν άνθρωποι κάθε κοινωνικής ομάδας, το κάθε κανάλι, ο κάθε παρουσιαστής και η κάθε εκπομπή έχει το δικό της κοινό με κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Είναι πολύ σημαντικό να σκεφτείς τον κόσμο που θα σε δει και να αποφασίσεις σε τι είδους υποομάδα κυρίως απευθύνεσαι. Αν προσπαθήσεις να απευθυνθείς σε όλους δε θα σε ακούσει κανένας. Σκέψου τον ιδανικό σου τηλεθεατή, κάποιον που θα σε ακούσει με ενθουσιασμό και σκέψου ότι απευθύνεσαι αποκλειστικά σε αυτόν. Οι παρακάτω συμβουλές θα σε βοηθήσουν να εντοπίσεις και να ικανοποιήσεις το κοινό σου.
Ρώτα ποιος θα σε δει. Μάθε τι κόσμος βλέπει την εκπομπή στην οποία θα εμφανιστείς. Αν ζητήσεις μπορεί να σου δώσουν στατιστικά ή να σου που προφορικά. Σημαντικό είναι να ξέρεις αναλογία φύλου, ηλικιακή ομάδα, επίπεδο εκπαίδευσης και περιοχή (Αθήνα/Θεσσαλονίκη/Επαρχία). Όλα αυτά τα στοιχεία υπολογίζονται από την AGB και οι υπεύθυνοι της κάθε εκπομπής έχουν μία γενική ιδέα για το κοινό που τους βλέπει.
Κάνε έρευνα. Αν δεν πάρεις πολλές πληροφορίες από τους υπεύθυνους της εκπομπής, κάνε τη δική σου έρευνα. Παρακολούθησε την εκπομπή και προσπάθησε να καταλάβεις σε ποιον απευθύνεται. Οι διαφημίζεις που παίζουν στα διαλείμματα θα σου που πολλά. Αν έχει πολλά απορρυπαντικά σημαίνει ότι βλέπουν νοικοκυρές, αν έχει πολλά αυτοκίνητα και ποτά σημαίνει ότι βλέπουν άντρες.
Fan Club. Σκέψου ότι απευθύνεσαι σε ένα κοινό που είναι fan σου. Σκέψου ανθρώπους που κρέμμονται από τα χείλια σου και θέλουν να ακούσουν αυτό που θέλουν να πεις. Απευθύνσου σε αυτούς και μην καν σκέφτεσαι κάποιους που έτσι και αλλιώς δεν θα ενδιαφέρονται για όσα έχεις να πεις. Να θυμάσαι ότι πάντα υπάρχει κάποιος που θέλει να ακούσει αυτό που θες να πεις.
Εστίασε στο καλό 10%. Θυμήσου ότι κατά μέσο όρο 10% θα είναι θετικοί μαζί σου έτσι και αλλιώς ανώ 10% θα είναι αρνητικοί μαζί σου έτσι και αλλιώς. Αν συγκεντρωθείς στο 10% που έχει θετική εικόνα, θα συμπαρασύρεις και το ουδέτερο 80% που θα σχηματίσει για σένα καλή εικόνα. Αν όμως σκέφτεσαι αυτούς που έτσι και αλλιώς δε σε γουστάρουν και προσπαθείς να μην τους προκαλέσεις πολύ, τότε θα δημιουργήσεις αρνητική εικόνα και στο ουδέτερο 80%. Εκεί που εστιάζεις παρασύρεις και τους αναποφάσιστους. Αυτό το ξέρουν καλά και οι διαφημιστές, και οι καλλιτέχνες αλλά και οι πολιτικοί. Χρησιμοποίησε το και εσύ.
Πες τα σε έναν. Διάλεξε νοητικά κάποιον φανατικό σου οπαδό και μίλα σαν να μιλάς σε αυτόν προσωπικά. Αυτό είναι ένα από τα μυστικά της τηλεόρασης. Σκέψου ότι μιλάς σε ένα άτομο. Φαντάσου τον καλύτερο σου φίλο στο καναπέ του σπιτιού του και μίλα απευθείας σε αυτόν. Μπορείς αν θες να σκεφτείς ότι μιλάς στη γιαγιά σου η στο σύντροφό σου. Αν έκανες πρόβα με κάποιο κοντινό σου άνθρωπο, σκέψου ότι μιλάς σε αυτόν.
Τι έχουν να κερδίσουν; Σκέψου το όφελος που θα αποκομίσουν οι ακροατές από αυτά που θα τους πεις. Πρόσφερε πληροφορίες, συμβουλές, ιδέες και άλλα πράγματα που θα έχουν αξία για όσους τα ακούσουν. Σκέψου ποια είναι γενικά τα πράγματα που θέλουν όσοι θα σε δουν και σκέψου γιατί θα σε δουν και γιατί βλέπουν μία εκπομπή σαν αυτή στην οποία θα εμφανιστείς. Αν πιστεύεις ότι βλέπουν για να διασκεδάσουν , φρόντισε να είσαι ψυχαγωγικός, αν θέλουν να ενημερωθούν, φρόντισε να πεις κάτι χρήσιμο που θα τους βοηθήσει με κάποιο τρόπο. Πάντα να σκέφτεσαι και να απαντάς την ερώτηση που ο κάθε τηλεθεατής έχει στο μυαλό του: «Γιατί να το δω αυτό;»
Παρακίνηση. Χρησιμοποίησε πρακτικές και τεχνικές για να είσαι πιο εμπνευστικός και παρακινητικός. Σκοπός σου είναι να βάλεις τον τηλεθεατή σε κάποια δράση. Αυτό μπορεί να είναι να πάει και να μαγειρέψει αυτό που προτείνεις ή να αλλάξει μία συνήθειά του. Μπορεί να θες να ψάξει περισσότερες πληροφορίες για σένα ή να αγοράσει κάποιο βιβλίο σου. Σκέψου τι θες να πετύχεις και διαμόρφωσε το περιεχόμενο αυτών που θα δείξεις και να πεις ώστε να πετύχεις το στόχο σου.
Το Σάββατο 16 Οκτωβρίου 2010 θα κάνω ένα μινι σεμινάριο Μαγειρικής στο Γυαλί στα πλαίσια του πρώτου Greek Food Blog Camp. Μην το χάσεις! Τα λέμε εκεί. Εκείνη τη μέρα θα κυκλοφορήσει και το ομώνυμο εγχειρίδιο που θα σου μάθει όλα τα μυστικά για να μαγειρεύεις με επιτυχία μπροστά στην κάμερα!